Koszyk: (pusty)
do kasy suma: 0,00 zł
Co zaliczamy do roślin strączkowych?
Co zaliczamy do roślin strączkowych?

Strąki, czyli nasiona lub rośliny strączkowe są bardzo popularne nie tylko w dietach wegańskich czy wegetariańskich, ale również wśród osób, które na codzień spożywają mięso. Są bardzo smaczne, nadają potrawie nietuzinkowego smaku i urozmaicają codzienne menu. Jakie przynoszą korzyści dla naszego zdrowia? 

Co zaliczamy do strączków?

Do strączków zalicza się fasolę, groch, soję, orzeszki ziemne, soczewicę, ciecierzycę i lucernę. Wiele osób może być zaskoczonych obecnością orzeszków ziemnych na tej liście, ale należą do tej grupy. 

Strączki - najważniejsze właściwości

Strąki korzystnie wpływają na nasz organizm. Posiadają wiele niezwykłych właściwości, dzięki którym codzienna dieta staje się bardziej zbilansowana.


Są bogate w białko

Rośliny strączkowe to doskonałe źródło białka. To właśnie dlatego osoby stosujące dietę roślinną tak często je spożywają. Dostarczanie odpowiedniej ilości białka podczas diety wykluczającej produkty odzwierzęce bardzo ważne dla zdrowia. Dzięki tym roślinom bez problemu uzupełnisz ewentualne niedobory. Po wymieszaniu ich z innymi źródłami białka, aby podniesiesz dodatkowo aminogram aminokwasów. 

Wspomagają pracę jelit

Rośliny strączkowe są bogate w błonnik, dzięki czemu wywierają pozytywny wpływ na pracę jelit. Szklanka groszku pokrywa ponad połowę naszego dziennego zapotrzebowania na błonnik! Dzięki błonnikowi Twoje jelita są jeszcze bardziej wydajne. W połączeniu z odpowiednią ilością wody strąki mają pomóc w likwidacji uciążliwych zaparć! Pamiętaj, aby podczas spożywania strąków wypijać co najmniej 2 litry wody dziennie. Dzięki temu unikniesz negatywnych skutków związanych ze zwiększeniem spożycia błonnika. 

Wspomagają odchudzanie

Jeżeli walczysz z dodatkowymi kilogramami, dobrym wyborem będzie włączenie strąków do Twojej diety. Z uwagi na wysoką zawartość błonnika i białka rośliny strączkowe zapewniają uczucie sytość znacznie dłużej niż na przykład węglowodany. Są również bardzo odżywcze, więc najesz się także „mentalnie”. Po ich spożyciu przez długi czas będzie towarzyszyło Ci uczucie sytości, w związku z czym wyeliminujesz również problem podjadania. 

Pozytywnie wpływają na pracę serca

Serce jest jednym z najważniejszych narządów jakie znajdują się w ludzkim organizmie. Będzie służyć Ci do końca życia, dlatego powinieneś o nie dbać. Badania udowadniają, że rośliny strączkowe mają swój udział w obniżeniu poziomu LDL i cholesterolu! Podczas regularnego spożywania strąków ryzyko wystąpienia chorób serca zostaje znacznie zmniejszone. Inne badania udowodniły, że to nie jedyne pozytywne skutki spożywania strąków. Dzięki nim można również obniżyć poziom trójglicerydów, ciśnienie krwi i wyeliminować stany zapalne. 

Uzupełniają zapotrzebowanie na witaminy i minerały

Strąki są bogate nie tylko w błonnik i białko, ale także w minerały, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Większość strąków zawiera spore ilości kwasu foliowego, żelaza, magnezu, fosforu, manganu i potasu. Spożywając te rośliny możesz w łatwy sposób wzbogacić swoją dietę i uzupełnić niedobory. Należy jednak pamiętać o tym, że w niektórych przypadkach oprócz diety bogatej w witaminy i minerały warto dokładać coś z zewnątrz, co pozwoli na uzupełnienie zapotrzebowania. 

Stabilizują poziom cukru we krwi

Problemy z poziomem cukru we krwi są obecnie bardzo powszechne i zmaga się z nimi coraz więcej osób. Zmiana diety może poprawić wyniki i rozwiązać problem. Warto więc postawić na spożycie roślin strączkowych. Dzięki zawartości białka, błonnika i witamin strąki będą wsparciem dla pracy serca, mózgu i utraty zbędnych kilogramów, a dodatkowo będą pozytywnie wpływać na poziom cukru we krwi i uregulują go do odpowiedniego poziomu! 

Warto spożywać strączki - podsumowanie

Jak widać, spożycie roślin strączkowych może nieść za sobą bardzo dużo korzyści, które powinny przekonać każdego, nie tylko osoby będące na diecie roślinnej! Strąki stanowią doskonały i zdrowy dodatek do diety. Jeżeli cierpisz z powodu nadwrażliwości pokarmowej lub na przykład zespołu jelita drażliwego, spróbuj dodać je do swojego jadłospisu. 

Sprawdź więcej naszych poradników:

© Remedy Template by Maxsote
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl